Zombiestad Gotland

image163
foto: Krister Nordin

På Gotland håller en timmeslång zombiefilm på att färdigställas för premiärvisning i November. Titeln Zombiestad Gotland verkar driva med ZTV & NRJ´s Sommarstad Gotland en aning. Manusförfattare, regissör och producent är Alexander Kirmeier en studerande med, enligt uppgift, fyra filmer under bältet. Än så länge finns inga uppgifter om filmen på IMDB, ZMDB och någon officiell sida stod heller inte att finna vilket gör mig lite skeptisk till om DVD-premiären kommer över huvudtaget.

Gotland är, enligt Alexander, intressant som zombiesmitteplats (se häråt SAOL jag gjorde precis ett nytt ord) då det på sommaren är mycket människor där med få möjligheter att fly.

image164
Alexander Kirmeier

Handlingen i korta drag:

När Tom muckar från fängelset efter två år söker han upp sin tidigare flickvän Therese, som flyttat till Gotland och numera är tillsammans med överklasskillen Carl. Då bryter smittan ut.



Hör Alexander intervjuas på SR
Artikel i Gotlands tidningar

Kommentarer
Postat av: Anna Maria Schröder

Hej!
Jag jobbar med ett reportagemagasin för ungdomar som ska gå på Svt nästa år; Anaconda.
Vi funderar på att göra ett halvtimmesprogram med tema zombies, och skulle därför gärna gör en researchintervju med dig. Du kan väl maila mig?
mvh/Anna Maria Schröder

2007-09-24 @ 10:52:13
Postat av: Allamagoosalum

Holy hell Fredrik!! Du är ju på väg upp i smöret. Jag räknar med att du tar med mig när du blir rik och berömd. Annars ska jag såga dig på bloggen. Hahahahahahahahahahahaha

2007-09-25 @ 17:33:08
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Fredrik

Klart du ska med upp, men jag tar även med dig i fallet. Du blir den nya Posener i Zombiehärvan och får leva i ekonomisk exil medan jag badar i liebfraumilch och daskar mig med gravad lax på kommandobryggan till min egen finlandsfärja.

2007-09-26 @ 08:30:57
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Allamagoosalum

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... det där var det bästa jag har hört på länge. Jag skrattar fortfarande när jag skriver detta. Du har räddat min dag Fredrik. Tack som fan :)

2007-09-26 @ 08:53:54
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Gustav

HAHAHA.. kan inte jag också få va med på ett hörn..? :D

2007-10-03 @ 11:11:33
URL: http://www.germann.se
Postat av: alexander kirmeier

shit vad är det här för blogg?
fan vad coolt att läsa om sig själv. filmen kommer definitivt att bli av. den är under redigering nu.
Maila mig på: [email protected]
för info. peace

2007-10-19 @ 20:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0