Song of the dead

image202 image203

Nu ska jag berätta en hemlis: Jag fullkomligt hatar musikaler i filmform. Så fort det blir lite intressant (eller inte) så ska man brista ut i sång och dansa som besatt. Varför? Varför skulle något bli bättre av att man sjunger och dansar handlingen? Till min stora oglädje är det ett fenomen som anammats av film/tv-skapare som jag annars tycker om: Parker/Stone (South Park), Simpsons (gör det iofs uthärdigt), Tim Burton´s Nightmare och Corpse bride som är bra TROTS att de är musikaler. Visst sen finns det filmer där det faktiskt funkar som t ex Monty Python's Meningen med livet och Blues brothers.

Varför håller jag då på å tjafsar om musikaler? Jo, Song of the dead är en zombiemusikal och medverkar gör bl a Reggie Bannister (Phantasm och Bubba Ho-Tep) och Ari Bavel (Zombiegeddon). Dessutom skryter man, felaktigt, om att vara den första zombiemusikalen på youtube. Om du tror att jag dömt ut den på förhand, har du rätt. Fast omslagen är så fula att den faktiskt kan vara bra.

Handlingen i korta drag:
All across America, the Jihad Resurrection Virus (JRV) seeps into the pores of the dead, waking them from their sleep and ghoulishly transforming peaceful corpses into flesh-devouring zombies. News anchors and government officials are conveniently vague about the circumstances surrounding the biological release of JRV and subsequent zombie infestation. The President (Reggie Bannister, Phantasm films and Bubba Ho-Tep) calls upon Americans to unite and resist the treacherous "terrorist attack." One Missouri family at the heart of this tragedy struggles to cope with existing internal conflicts while battling these bloody, malodorous "zombie terrorists."

Trailer:


IMDB
Officiella hemsidan (där du kan beställa den på DVD)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

verkar skum :S jag har en "Cannibal - the musical" men har bara sett lite av den, palla inte se resten. Ska göra det en annan dag...

2007-12-15 @ 15:02:21
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0