Recension av Dance of the dead

image201

Betyg 2 av 5

Jag hade förväntat mig ganska mycket mer av Tobe Hoopers medverkan i skräckserien Masters of horror. Det hjälper inte att sköne Robert Englund medverkar som cool MC, huvudrollsinnehavarna är kassa och storyn är så infantilt larvig att det inte ens går att skratta åt den, än mindre bli rädd. Storyn är förresten skriven av Richard Christian Matheson, son till den store Richard Matheson (I am Legend, m fl). Men till skillnad från pappa har Chrille skrivit manus till serier som: A-team och Nightrider. Dance of the dead må vara baserad på en novell/short story av pappa men sonens manus är lik förbannat odugligt. Tobe Hoopers regi känns konstlad, trött och daterad, hans storhetstid är definitivt förbi. Nej, se hellre Jenifer eller Incident on and off a mountain road från serien eller varför inte spana in de politiskt medvetna zombiesarna i Homecoming även den i Masters of horror-serien.

Handlingen i korta drag:
In a post-apocalypse society, the seventeen years old Peggy lives with her protective mother and works in her restaurant. She misses her sister Anna, who died some time ago. When two couples of punks come to the place to eat some hamburgers, Peggy feels attracted by Jak, who invites her to date with him later. Peggy goes out with Jak without telling her mother, and they go to a dark place, the Doom Room, where the master of ceremony is the ringmaster of a freak show with dead.

Trailer


IMDB

Kommentarer
Postat av: Allamagoosalum

Jag har faktiskt missat hela Masters Of Horror serien, men jag har tänkt inhandla den det första jag gör när jag vinner pengar. Alternativt att jag köper den på 36 månaders avbetalning.
Bra recension min vän. Som alltid!

2007-11-07 @ 21:40:44
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Gustav

Jag har också missat den, eller jag har iaf inte sett den... men det blir det ändring på om 36 månader när Allamagoosalum fått hem den!
HAhaha

2007-11-08 @ 12:05:13
URL: http://www.germann.se
Postat av: Fredrik

MOH-serien innehåller mycket trevligheter, tyvärr är som sagt inte Dance of the dead en av dem. Finns ju både säsong 1 och 2 nu, har inte sett något från tvåan, men snart släpps nog hela klabbet i nån snygg box.

2007-11-08 @ 13:57:57
URL: http://zombies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0