Recension av Marvel Zombies

image133

Betyg 3 av 5

Okej, jag erkänner jag är ingen fan av Marvels hjältar. Så visst kan jag, och har säkert, missat en massa internskämt/hyllningar när jag läst serien så mitt betyg kan kännas lågt om du nu älskar Marvel OCH zombies.

Det är alltså så att ett zombievirus har drabbat jorden och dess superhjältar, det tar inte lång tid innan de käkar upp alla människorna på jorden. Faktum är att boken börjar när man kan käkat upp i stort sett alla människor och det börjar bli jobbigt att vara zombie/superhjälte utan mat. Zombier eller inte så har hjältarna sina superkrafter kvar och kan prata. Det senare störde jag mig på lite i början men insåg snart att det inte skulle bli mycket story med 20 zombies som flög/drog omkring och stönade.

Serien är cool som fanken och man har inte snålat med gore, slabb och äckelpäckel, kolla bara på Captain Americas fågelbo i huvudet ovan *skrockar* och just Captain Americas huvud är typsikt för serien, det är coolt och häftigt men också roligt, bitvis rikigt kul.

Sen är det en detalj som jag bara måste dela med mig av (är du under 25 kanske du inte hänger med): Boss över projektet med titeln Editor är självaste Karate Kid - Ralph Macchio, hur sannolikt känns det? Att gamle wääcksånwääcksåff sitter som mellanchef på Marvel är väl inte vad jag hade satt pengar på precis, udda men lite roligt.

Tycker du att det blir lite dyrt med frakt och sånt så kan du köpa den på seriebubblan.se för ca 200 pix.

Kolla in alla omslagen här.
Läs tidigare inlägg här.

Kommentarer
Postat av: astarot

Snyggt!
Själv har jag inte hunnit läsa den än. Jag är ju däremot ett STORT fan av superhjälteserier. Så det ska ju bli kul att jämföra recensioner när jag får tid.

2007-07-17 @ 10:48:13
URL: http://zombie.bloggagratis.se
Postat av: Fredrik

Oj, ja då ger du den nog minst en 4:a, jag är duktigt nyfiken på vad du tycker om den. Köp-läs-recensera!

2007-07-18 @ 11:24:59
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Atrix

ang editorn: http://en.wikipedia.org/wiki/Ralph_Macchio_%28comics%29
ang karate kid:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ralph_Macchio
Finns två med samma namn..
Annars kan jag säga att jag älskade denna serier och har precis läst sista numret av Marvel Zombies Vs Army of Darkness..

2007-07-27 @ 16:22:22
Postat av: Fredrik

Aha, men i bokens förord säger Kirkman att det är "Karate kid" men det kan ju vara någon typ av internskämt. Va synd! Marvel Zombies vs Army of Darkness blir nästa serieinköp, var så säker!

2007-07-30 @ 14:04:05
URL: http://zombies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0