Wicked Little Things

image158 image2
Omslagsstöld?

Wicked little things verkar vara en trevlig liten zombiefilm, frågan är om omslaget är stulet från Tobe Hooper´s zombies (eller Untitled Tobe Hooper project som det kallas på IMDB) eller om det nu är tvärt om. Eller är det rent av samma film? Filmen har samma omslag som Zombies på IMDB och har dessutom Zombies som alternativ titel (Grekiska utgåvan). Wikipedia menar att det ligger till så här: Wicked Little Things (previously called Zombies and The Children) is a 2006 film about zombies. At one point, Tobe Hooper was set to direct the film. J.S. Cardone stepped up to the role.

Hur som helst så är mina favoritzombies med i filmen, nämnligen läskiga barnzombies. Det är inte svårt att dra paralleller till Stephen King skräckisen Children of the corn fast nu med zombies istället för sektmedlemmar. Tyvärr verkar filmen inte finnas på Region 2 DVD än men har du en regionsfri spelare finns den både på amazon och subdvd.

Handlingen i korta drag:
Karen, Sarah, and Emma Tunney are all moving to a small town in Pennsylvania where, unknown to them, in 1913, a horrid mine accident trapped dozens of children alive, underground. But there's a problem. They're still alive.



Trailer (varning för fruktansvärt dåligt ljud):



IMDB
Wikipedia

Kommentarer
Postat av: Allamagoosalum

Bilden på "Wicked Little Things" ser grymmare ut. Tror jag :) Jag har suttit och tittat på dom båda och jag har fan så svårt att bestämma mig... hur som helst är de väldigt snygga.

2007-09-06 @ 22:51:28
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Fredrik

Båda omslagen känns som några av de bästa i zombiegenren, jag inte komma på något omslag jag gillar mer just nu. Lilla flickan på bilden är ju oxå väldigt obehaglig. Jag gillar Zombies-omslaget där hon håller en nalle, vilket gör det lite extra creepy.

2007-09-07 @ 09:16:47
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: astarot

Håller med om nallen... brrr... och det verkar faktiskt vara samma film. Synd - zombiebarn kan man aldrig få för mycket av :)

2007-09-08 @ 15:53:20
URL: http://zombie.bloggagratis.se
Postat av: Gustav

Fan nu är det tredje gången jag kommenterar den här filmen och jag tror jag ändrat inställning varje gång...
På allamagoosalums blogg vart jag i eld och lågor över att Hooper skulle göra en ny skräckis!
På astarots blogg fick jag mina våta drömmar pulveriserade!
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.. men den känns ändå rätt okej efter att ha sett trailern (men det är säkert inte så).

2007-10-03 @ 11:35:19
URL: http://www.germann.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0