The dead one

image170  

En aztekisk zombiehämnare? Filmen The dead one eller El Muerto är baserad på en tecknad serie av Javier Hernandez, med följande slogan: "Look out, look up, look alive!". Dessutom ser vi i huvudrollen superoläskige Wilmer Valderrama d.v.s. Fez i That ´70s Show. Tycker du inte att Wilmer är felcastad, kan jag nämna att han har varit ihop med Lindsay Lohan och att hans favoritlåt är Take my breath away med Berlin.

Dock medverkar, till min stora glädje, en av mina favoritskådisar Michael Parks (Twin Peaks, From Dusk Til Dawn, Kill Bill & Grindhouse), han är så cool att det gör ont! Tills sist vill jag bara nämna att filmens tagline är: "He's Dead. He Lives...In America". Du är härmed varnad!

Handlingen i korta drag:
Trapped in a purgatory between this world and the next, 21-year-old Diego wanders the streets of L.A. in search of a human sacrifice for the vicious Aztec gods that control his soul. But the sacrifice they want is Maria, his own girlfriend. The Dead One is the story of Diego's fight against the dark gods for his soul...and for the soul of the woman he loves.

Trailer


IMDB
El Muerto
Myspace

Provlyssna på Take my breath away - Berlin
Intervju med Javier Hernandez

Kommentarer
Postat av: astarot

Ooops. Det där verkar ju.... riktigt dåligt. Snart kanske devisen ju fler zombiefilmer desto bättre borde bytas ut mot ju fler BRA zombiefilmer desto bättre.

2007-09-27 @ 14:38:47
URL: http://zombie.bloggagratis.se
Postat av: Fredrik

Hehe, jo det kan bli för mycket av det dåliga. Men varför är alla gamla 'dåliga' filmer charmiga och alla nya 'dåliga' filmer bara usla? Handlar det om glorifiering av ungdomsåren, kanske?

2007-09-28 @ 11:31:31
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Fläskätaren

Jag vet faktiskt inte om det är nostalgi... Jag gillade ju aldrig gore/splatter/zombiefilmer när jag var yngre. Men ändå kan jag hålla med om att äldre filmer är charmigare. Jag brukar säga att dåliga filmer var bättre förr. Av någon anledning. Kanske krävdes det mera av filmskaparna förr i tiden. De saknade ju all den digitala teknologi som finns idag, så de var tvungna att ta hjälp av kunniga människor under hela processen från pre- till postproduktion. Eller nåt. Bara en sån sak att spela in på riktig film, istället för digital-video, kräver viss eftertanke p g a kostnaden.

2007-09-30 @ 11:44:37
URL: http://botld.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Ja, det låter rimligt. Det är nog så att idag kan vilken klåpare som helst göra en film på sin PC med en digital kamera.

2007-10-01 @ 11:12:11
URL: http://zombies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0