Zombie Town

image179 image180

Zombie Town kommer på DVD i november i USA. Inte mycket att säga om varken handling, regissör eller skådespelare. Regissören har tidigare bara jobbat som kamera-assistent på okända filmer. Största meriten någon i filmteamet har är en av skådisarna  som lyckats irra sig in på ett avsnitt av Law & Order. Jag sätter mitt hopp till Dennis Lemoine (krullhårige kille med de småroliga kommentarerna).

Handlingen i korta drag:
Local mechanic Jake La Fond's life is suddenly disrupted when mysterious parasites transform the law-abiding citizens of his quaint hometown. Isolated from the outside world by an accident on the only road out of town, Jake turns to Alex, his ex-girlfriend, for help. Together they try to solve the mystery behind this rapidly spreading infection. As the town grows deadlier by the moment, Jake's guntoting rival, Randy, becomes the third person in this trio of unlikely heroes. Jake, Alex and Randy must fight to make it through the night. Can they survive? The battle is on.

Trailer:


Officiell hemsida
Evil Dread
IMDB

Kommentarer
Postat av: Gustav

HAHaha... Jag vet inte riktigt vad jag tror om den, men trailern var iaf sprängfylld med härliga kommentarer och det kommer man ganska långt med!

2007-10-08 @ 08:57:34
URL: http://www.germann.se
Postat av: Gustav

En grej som just slog mig: -Hur blir man en bra zombie-skådis?
Finns det speciella skolor för sånt, jag menar om jag går på en teaterskola kan jag då säga att jag inte vill lära mig att spela Romeo och Julia utan jag vill inrikta mig på att bli en grymt bra Zombie?
Eller är det bara att träna hemma framför spegeln som gäller, nån som vet?

2007-10-08 @ 10:04:24
URL: http://www.germann.se
Postat av: Fredrik

Hehehe, intressant fråga. Fast på teaterskolan säger man: Jag vill lära mig spela ROMERO och Julia ;) Tror inte det behövs skolor för zombieskådisar, det finns ju inga särskilda zombieskådisar som det tex finns indianskådisar (Wes Studi, t ex) å andra sidan finns det encelliga djur på havets botten som kan spela övertygande zombies utan utbildning.

2007-10-08 @ 14:18:26
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Gustav

Jag tor iaf att jag ska skicka in en ansökan till Dramatiska Institutet och skriva att jag siktar på att bli en framstående Zombie-skådis, bara för att se vad dom svarar. :D

2007-10-08 @ 22:11:45
URL: http://www.germann.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0