I am Legend på film

image122 image123 image124

Den utomordentligt sköna boken I am Legend (av Richard Matheson) som inspirerade George Romero att göra Night of the living dead kommer nu som film. I huvudrollen ser vi otippade Will Smith, som enligt trailern verkar göra bra ifrån sig. Premiär i USA den 14:e december så i början av 2008 är väl en bra gissning för en svensk premiär. Tidigare har boken filmatiserats i följnade tappningar: The last man on earth (1964) med Vincent Price samt The omega man (1971) med Charlton Heston. Du kan även titta på The last man on earth gratis då den numera tillhör public domain.

Handlingen i korta drag:
From out of the night came the living dead with one purpose: destroy Robert Neville, the last man on earth. A mysterious plague has swept the planet leaving in its wake this one survivor. But there is still life of a sort--vampires, the strengthless half-dead who press on Neville from every side. He is almost tempted to join them in I AM LEGEND.

Läs även min recension av boken.

Trailern:


IMDB
Wikipedia

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jadu. Det kan ju bli nåt det där - även om Willan inte precis är nån favorit. Det är ju däremot Vincent Price, så jag gör som Fredrik och rekommenderar alla att surfa iväg å kolla på filmen.

2007-06-27 @ 13:01:55
URL: http://zombie.bloggagratis.se
Postat av: Fredrik

Nej precis, Will ligger inte på min A-lista men man får hoppas att han fixar det. Vincent Price har jag nog inte sett en enda film med, någon som kan en snabbkurs till hans storhet?

2007-06-28 @ 14:29:29
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Allamagoosalum

Fredrik you lucky bastard! Om du inte har sett någon film med Vincent Price så har du många finfina timmar framför dig. Jag avundas dig.

2007-06-29 @ 12:27:38
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Anonym

Så pass bra alltså, får börja med Last man on earth och jobba mig uppåt eller framåt eller vilket håll det nu blir :)

2007-06-29 @ 15:06:12
Postat av: Allamagoosalum

Hörru Fredrik, nu är det dags att uppdatera bloggen...

2007-07-03 @ 22:39:45
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Fredrik

Hehe, tack för påminnelsen. Svårt att få tiden att räcka till när svärmor är på besök :)

2007-07-05 @ 21:38:15
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Allamagoosalum

Hälsa henne från mig :)

2007-07-05 @ 22:32:07
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Tim Thelin

Jag förstår inte vad alla har emot W. Smith. Jag älskar independence day och tycker verkligen att Smith gör ett kanonjobb i den filmen. Kan folk på ett fredligt sätt förklara varför många är besvikna på honom.
För övrigt tycker jag inte att han gör några större fel i I Robot heller.
Mvh. Tim.

2007-07-16 @ 04:44:09
Postat av: Fredrik

Jadu Tim, det har väl med smak att göra. Jag tycker nog att Bruce Willis och Will Smith är ganska lika vad det gäller filmval och talang men jag har svårt för Will och älskar Bruce. Sen är det nog många som tycker om att INTE gilla mainstreamskådisar som Will för att "det är lite coolt att inte va som andra". Jag gillar honom inte för att han är lite tråkig och inte vägar göra lite annorlunda filmer/roller, ser man en Will Smith-rulle så vet man vad man får, tyvärr. Fast kanske är det på väg att ändras nu, i och med I am Legend.

2007-07-17 @ 00:48:20
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Tim

Okej, jadå ere bara för många att hoppas på denna då.
Tack.

2007-07-21 @ 02:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0