Diary of the dead - Romero´s femte

image118

Jepp, du läste rätt, George A Romero, mannen, myten, legenden, håller på att göra sin femte zombiefilm: Diary of the dead. Filmen ska enligt IMDB vara färdig och kommer att gå på bio i USA under 2007.

Handlingen i korta drag:
With a story mixing elements of "The Blair Witch Project" and the long-running "Dead" series, the film will follow a group of college students shooting a horror movie in the woods who stumble upon a real zombie uprising. When the onslaught begins, they seize the moment as any good film students would, capturing the undead in a "cinema verite" style that causes more than the usual production headaches.

Ingen trailer än, tyvärr.

Chris Alexander från Fangoria intervjuar George med anledning av Diary of the dead, del 1:



och del 2:



Kolla även på kommande extra materialet: Första inspelningsveckan.

Kommentarer
Postat av: astarot

Jadu. Jag är lite oförstående till Romeros femte del i zombiesagan. Den verkar ju skilja ut sig från föregångarna i och med det att zombieprylen börjar om från början igen. Tjusningen, tycker jag, med
Dawn, Day, Land är ju att de bygger på att världen redan är zombifierad som i Night.
Men en zombiefilm är ju alltid en zombiefilm...

2007-06-08 @ 18:04:03
URL: http://zombie.bloggagratis.se
Postat av: Allamagoosalum

Jag håller med astarot, men samtidigt tycker jag att det låter som en cool idé.

2007-06-09 @ 23:09:03
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Fredrik

Jag trodde lätt att jag skulle få upp er två i brygga med detta inlägget, ingalunda säger Barbro. Nej, nog är det som ni skriver, jag tyckte dessutom att Land of the dead var lite sisådär. Det känns som om George försöker rida på en våg som redan dött ut. Men visst lite nytänkande är aldrig fel (hoppas jag)...

2007-06-11 @ 08:16:35
URL: http://zombies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0