Recension av Undead

image132

Betyg 3,9 av 5

Åh, jag vill så gärna sätta en fyra i betyg, men Undead håller inte hela vägen. Första delen av filmen sitter jag bara och jublar i soffan och tänker: "Detta är den bästa zombiefilm jag har sett!" och i början var det nog det. Den hade allt jag gillar: läskiga barnzombies, riktigt coola actionscener i nivå med Matrix och roliga oneliners. Sen tappar filmen fart och blir ganska rörig och även om slutet är coolt så är jag inte säker på att jag fattar det helt.

Även om det är den komedi, eller zombiesplatterkomedi är kanske en rättvisare benämning, så driver den inte med genren på samma sätt som t ex Shaun of the dead gör. Komedi eller inte så är zombiesarna skickligt gjorda och är bitvis riktigt otäcka, mycket tack vare läskiga ljud och bra makeup.

Är du det minsta road av zombiefilmer: Köp och se den!

Tvillingarna Spierig som regisserat verkar ha fått in en fot i Hollywood där de just nu filmar vampyrfilmen Daybreakers (premiär 2008) med tunga namn som: Sam Neill, Willem Dafoe och Ethan Hawke.

Se tidigare inlägg för bl a trailern.

Kommentarer
Postat av: Allamagoosalum

Undead och Howling såldes tillsammans på Tradera för 29 spänn för ett tag sedan. Jag mitt arsele missade auktionen med ett par minuter vilket fick mig att må fysiskt och psykiskt illa, och nu, Fredrik min vän, efter att ha läst din intressanta recension så mår jag ännu sämre. Hur kunde jag missa auktionen? Hur?

2007-07-16 @ 09:54:23
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Fredrik

Du borde skämmas undead är det bästa som hämt zombiegenren på länge. Förresten köpte jag Howling samtidigt som undead, vilket får mig att tro att ödet har ett finger med i allt det här...

2007-07-16 @ 18:52:20
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Allamagoosalum

Näää, så det var du? Hahahahaha, ja det är ju underbart. Och jag som hade tänkt göra en fuling och gå in och tokbjuda den sista minuten, men lyckades som sagt missa det. Men som jag ser på saken så är din Undead min. Ge tillbaka den... genast :) Och jag tar även din Howling. Det är också min.

2007-07-21 @ 12:42:10
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Fredrik

Hahaha, nej så illa va de inte (även om det hade varit hur kul som helst), jag köpte dem ärligt på play.com :D

2007-07-21 @ 15:32:03
URL: http://zombies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0