Recension av Shock waves

image125

Betyg 4 av 5

Ojoj, vilken pärla! Jag har sagt det innan, men nu säger jag det igen: Nazi-zombie-filmer är min favoritsubgenre! Och när du har sett Shock waves förstår du varför. De elaka nazisterna har experimenterat fram de mest blodtörstiga och effektiva soldaterna i världen, synd bara att de inte går att kontrollera :D

Medverkar i filmen gör storheter som Peter Cushing (Star wars) som för övrigt har en massa zombie- och vampyrfilmer på sitt samvete, John Carradine (Astro-Zombies och Vampire hookers (notering: måste se den)) och Brooke Adams (Bodysnatchers) vilket gör filmen ännu bättre.

Kul detalj med nazizombie-filmer är att de alla verkar utspela sig i vatten: Zombie lake (zombiesarna "bor" i en sjö), Oasis of the zombies (en oas i öknen) och till och med kommande Worst case scenario utspelar sig på stranden. Naturligtvis utspelar sig även Shock waves i och vid vatten, det enda "läskiga" som zombiesarna gör är att titta upp ur vattnet hela tiden; kul första 20 gångerna men sen blir det lite ootäckt.

Summering: Filmen är ett skönt stycke kulturhistoria som du gör bäst i att införskaffa och titta på så snart som möjligt.

Hittade, passande nog, den tyska trailern:



IMDB

Kommentarer
Postat av: Allamagoosalum

Så irriterande, jag har sett den här men kan inte komma ihåg ett förbannade skit från den... nånting som börjar bli vanligt för mig numera. Kan det bero på att det har passerat alldeles för mycket film i min alldeles för lilla hjärna? Roligt förresten att du har uppdaterat bloggen...

2007-07-05 @ 22:36:23
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Anonym

Hehe, tack. Kolla in trailern, den sammanfattar typ hela filmen :D (dvs zombies som tittar upp ur vattnet)

2007-07-06 @ 14:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0