World War Z blir film



Tro det om du törs men har man annonserat att Max Brooks bok World War Z ska bli film. För manus står (i dagsläget) J. Michael Straczynski som tidigare har skrivit manus för tungviktare som: He-Man and the Masters of the Universe, Walker, Texas Ranger och Mord och inga visor: Någon annan än jag som är orolig?

World War Z the movie beräknas vara klar någon gång nästa år. Produktionsbolaget Plan B ägs av Brad Pitt och fick rättigheterna tillsammans med Paramount för filmen efter hård kamp med Leonardo DiCaprio's produktionsbolag. Än så länge finns inga skådespelare knutna till projektet.

Så vad har bilden ovan med filmen eller boken att göra, undrar vän av ordning: Det är ju en zombie! *tadaaa*.

IMDB
IGN
Moviesonline

Kommentarer
Postat av: Allamagoosalum

He-Man och Texas Ranger huh? Ja men... då har du absolut inget att vara orolig över, då vilar filmen i trygga händer MMUUUAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (slirar runt på mitt vardagsrumsgolv och är så ironisk jag bara kan)

2007-09-17 @ 22:09:19
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Fredrik

Hehe, jag är naturligtvis orolig när ett geni som Straczynski tar sig an billigt skräp som World War Z. Vad händer härnäst; James Ellroy börjar skriva barnböcker? Kafka skriver manus till Scrubs?

2007-09-17 @ 23:40:02
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: astarot

när dessutom boken är omöjlig att filmatisera som den är verkar det ju extra troligt att den blir bra. men, vaddå?? det blir ju en till zombiefilm... var inte vi överens om att det aldrig kan bli för många?

2007-09-18 @ 14:09:01
URL: http://zombie.bloggagratis.se
Postat av: Fredrik

Nej, boken känns svårfilmad (har läst en fjärde del nu), men det är nog mest namnet man har köpt skulle jag tro. Vi var helt överens om att antalet zombiefilmer alltid ska sträva mot liggande åttan (å då menar jag inte konsum).

2007-09-19 @ 10:25:18
URL: http://zombies.blogg.se
Postat av: Fred of the dead

Det är klart att manusförfattarens resumé inte är speciellt övertygande. Å andra sidan så drar jag mig till minnes min oro över nyfilmatiseringen av Dawn of the Dead. Där hade manusförfattaren - James Gunn - hittar som "Scooby Doo 2" och "Tromeo och Julia" i bakfickan. Se hur det gick ...

2007-10-02 @ 09:06:45
Postat av: Fred of the dead

Jag tror föv att World War Z kan bli en lysande film! Klart att den kan bli svår att filmatisera med en "klassisk" dramaturgi men se den genom ett perspektiv av episodfilm och flerhandlingsstruktur och - vips!
Dessutom är ju boken knökad med visuellt astunga zombiescener som säkert gör sig ännu bättre på film än som bok.
Sist men inte minst så håller jag helt med Astarot - det är en zombiefilm så hur fel kan det bli ;)

2007-10-02 @ 09:12:38
Postat av: Fredrik

Fred of the dead: Väl talat, man ska inte dömma hunden efter håren (även om det är kul ibland), tror oxå att WWZ kan bli kanon om den görs/skrivs av rätt person, vem vill inte se slaget vid Yonkers?!

2007-10-02 @ 09:39:20
URL: http://zombies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0