Recension av House of the dead



Betyg 2 av 5

Med min filmsmak var det bara en tidsfråga innan jag köpte min första Uwe Boll-film. Har du inte hört talas om Uwe så kan han liknas vid en modern Ed Wood eller en omvänd kung Midas (allt han rör vid blir bajs). Flera av Uwe Bolls filmer har i alla fall hamnat på IMDB´s lista över världens 100 sämsta filmer, skickligt. Nämnas bör att jag köpte filmen trots dess otroligt dåliga rykte bara för att den handlar om zombies.

Till en början verkar House of the dead, basead på spelet med samma namn, inte vara så genomusel som alla säger, jag har sett många zombiefilmer som haft ett sämre avstamp, men det tar sig: Ingen handling, ingen logik, samma scener hela tiden och oförklarliga cutscenes från spelet som passar in lika bra som Arne Weise i ballerinautstyrsel. Castingen verkar ha bestått av en enda fråga: Vågar du visa brösten? Till Uwe´s fördel måste jag säga att han verkligen har snålat och vilken budget han än har haft så MÅSTE det ha blivit pengar över.

Meningslös (men kul) fakta: House of the dead är den sista filmen som använder turn-table tekniken för 360° filmning (du vet när kameran åker ett varv runt skådisen rikigt fort och sedan spelas upp i slow-motion). Sista för att det senare ansågs för farligt för skådisarna. Men Uwe mjölkar verkligen skiten ur tekniken och har säkert med 10 360-graders scener.

Handlingen i korta drag:
...

Trailer


Officiell hemsida
IMDB


Kommentarer
Postat av: Allamagoosalum

Hahahahaha, ja jag håller med dig fullständigt - den här filmen är inte bra. Fast det är ett ganska snyggt omslag.

2007-09-03 @ 23:28:04
URL: http://allamagoosalum.blogg.se
Postat av: Fredrik

Genretroget snyggt skulle jag vilja säga. Så ju snyggare omslag ju sämre film, eller?

2007-09-04 @ 09:41:55
URL: http://zombies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0